Žene preduzetnice ne dajte da iko utiče na Vašu viziju

Žene preduzetnice su generalno uvek imale znatno više otežavajućih okolnosti u surovom svetu biznisa. U današnjem vremenu kada sve izgleda dostupnije, a nije i sve izgleda bliže, a nije… Morate pronaći svoje parče neba, da bi na njemu mogla sijati samo Vaša Zvezda. Nije lako, ali nije ni nemoguće ako čvrsto pratite svoje osećaje i želite jako da se to zaista i desi.

Da li imate sjajnu poslovnu viziju i mislite da znate gde želite da budete u narednih 3-5 godina? Shvatate i da Vam je potreban jasan poslovni plan, ali ne znate najbolji način da ostvarite svoje ciljeve? Da li imate jasnu marketinšku strategiju, pozicioniranje imidža i motivacionu prezentaciju?

Reč „marketing“ se često olako upotrebljava. Otprilike 90% preduzetnika misli da je marketing isto što i prodaja. Marketing se sastoji od mnogih segmenata kao što su: efikasno istraživanje, analiza potreba, konkurentno pozicioniranje i brendiranje, fino podešavanje usluga / proizvoda, cene, promocija, oglašavanje, prodaja i ispunjenje.

Povećana prodaja se obično događa kao rezultat efikasnog marketinga. Mnoge vlasnice I vlasnici preduzeća zaglave na svom profesionalnom putu jer ne znaju kako da se takmiče na tržištu. Velike namere i snažna ljubav prema onome što rade ni na koji način ne zamenjuju adekvatno poslovno znanje „prelaska na tržište“.

Ništa ne pomaže i ne ometa prodaju proizvoda ili usluge više od planiranja (ili nedostatka), slike i prezentacije. Na primer, u pakovanju proizvoda, ključni prenosnik slike proizvoda na polici je u njegovom brendiranju i pozicioniranju. Za samo 3-5 sekundi mora da privuče pažnju potrošača. Svaki proizvod stoji u direktnoj konkurenciji sa mnogim rivalskim brendovima. U poslu sa uslugom, prezentacija i sadržaj će u prvih 5 minuta ugrabiti trenutak.

Zapamtite drage, žene preduzetnice imate samo jednom priliku da ostavite „prvi“ utisak.

Ponekad su direktori preduzeća i konsultanti toliko bliski svom poslu da ne prepoznaju šta više ne funkcioniše ili koje nove akcije i pravci mogu da se iskoriste od novih trendova i promena. Česta greška koju čine je previše razmišljanja o svojoj „maloj specifičnoj slici“ umesto o „velikoj konkurentskoj slici“.

Na primer, do trenutka kada postave svoje ciljeve i opišu „ko, šta i gde“ i postave marketinški plan, to više liči na izveštaj nego na korak po korak koji ih približava njihovim ciljevima . U osnovi su kreirali „marketinški pregled“ umesto „strateški marketinški akcioni plan“.

Još je gore što mnogi konsultanti beže od stvarnosti da sve strategije na kraju propadnu. Ono što svim preduzetnicama i poslovnim profesionalcima treba je vizija i novi načini promocije kako bi se prilagodili promenljivim trendovima. Moraju se koristiti nove mogućnosti za povećanje prodaje. Deluje prosto i jednostavno: ako se Vaše poslovanje ne prilagodi novim trendovima i ne otvorite nova vrata, Vaši konkurenti će to učiniti.

Da biste započele, a osim usluge, proizvoda, proizvodnje, distribucije ili moderne ideje, svoj plan, imidž i prezentaciju morate izgraditi na čvrstim temeljima. Morate imati sledeća uverenja i atribute da biste uspele:

  • Iskreno interesovanje iz srca, strast i sjajnu viziju.

  • Razumevanje „velike“ slike i Vašeg potencijalnog uspeha.

  • Poznavanje Vašeg poslovanja u skladu sa trendovima i njihovim realnim potrebama.

  • Znanje i prihvatanje sopstvenih snaga i slabosti.

  • Strpljenje i kontinuiranu istrajnost u prodaji.

Verovatno i same znate, neke manje, a neke ne, da većinu običnih ljudi marketing plaši. Barem 50% globalne populacije ima osećaj obmane u vezi sa marketingom. Iako većina marketinga govori istinu, velik deo toga preteruje, prvenstveno zbog entuzijazma ili ishitrenih odluka kompanije.

Treba biti iskren u svom marketingu.

Budite spremne da se suočite sa nepoznatim. Nemojte se iznenaditi kada Vaši najbolji prijatelji izraze svoje mišljenje prema onome što radite. Nemojte da Vas pokoleba kada se odlučno zapitaju: Zar bi stvarno tako nešto uradila…?’ ili prošapuću sebi u bradu: „Ja nikad to ne bih učinio!“

Da li će neko od najboljih prijatelja pohvaliti Vašu viziju ili predstojeće uspehe ili će biti negativan i moguće ljubomoran jer ne razume volju da postignete nešto kreativno i ne bi imao „petlju“ da to sam isproba?

Iako je pametno saslušati tuđa mišljenja, ovo je tačno samo ukoliko nude savete iz realnih iskustava “iz prve ruke”, (a ne iz neke druge profesije, članaka u medijima ili tračeva). 

Mnogi ljudi neće podržati Vaše poslovne ideje. Morate živeti sa tim, ali nemojte dozvoliti da Vas naivci razuvere. Budite hrabre i znajte da ćete pre ili kasnije inspiraciju naći kod drugih koji su „prešli granicu“. Novi, budući prijatelji, saradnici i dobavljači, svi koji su „bili tamo“, pružiće Vam podršku i ohrabrenje kada vam zatreba. Želimo Vam uspeh i svaku sreću.